For at sikre at Netværket My-local-shop.com har en reel lokal forankring, er det besluttet at hvert distrikt ( et distrikt består af et lokalområde afgrænset af et eller flere postnumre) organiseres som et anpartsselskab, som ejes af de lokale forretninger, de tilknyttede kunder/shoppere og andre interessenter som liberale erhverv, kulturinstitutioner, idrætsklubber og vareleverandører. Der tegnes anparter til en overkurs, (kurs 2.000 for erhvervsdrivende og kurs 500 for Shoppere) hvilket betyder at bonusfonden, som udloddes til shoppere som rabat starter med væsentlig størrelse som betyder at alle tilmeldte shoppere hurtigt animeres til at handle lokalt og distriktets cirkulære økonomi kommer godt fra start.
Hvert distrikt har en lokal bestyrelse, som varetager ledelsen og sikrer en lokal strategi og administrerer de frie midler, som ifølge budgetterne hurtigt vil vokse. Et lokalt selskab sikrer også, at der ikke forsvinder ressourcer og midler ud af lokalsamfundet. Bestyrelsen sammensættes ud fra ejerandele i lokalselskabet. vi tilstræber en nogenlunde fordeling som følger:
- Shops inklusive caféer og restauranter: 50%
- Shoppers 10%
- 3. party stakeholders 10% (leverandører, kultur/idræts-institutioner, liberale erhverv)
- My-local-shop Ambassadors 5% (lokale supportmedarbejdere)
- MLS Management ApS 15% (Drifts- og udviklingsselskab)
- MLS Finance ApS 10% (Forbrugslån, likviditets og bonus konto administrator )
Administrationsselskabet MLS Management ApS, som ejes med 51,7% af Xabia Group, 44,8 % af et betalingsformidlingsselskab, som skal sikre billige betalingstransaktioner, billige forbrugslån og være motoren, der registrerer og fordeler bonuspoint til Shopperne i forhold til hvor meget de handler lokalt. De sidste 3,4% ejes af nøglemedarbejdere i MLS Management ApS. Sidder du derude og mener, at du kan tilføre drifts og udviklingsselskabet værdi inden for Erhvervsjura, Markedsføring eller APP system- og databaseudvikling er du velkommen til at kontakte mig på cjensen@xabia.dk.
Det lokale distriktsselskab betaler for drift og vedligeholdelse af IT systemet 25% af distriktets indtægter (betaling for kontakt, marketingsomkostninger og andre aktiviteter der promoverer butikken overfor relevante forbrugere i distriktet). Efter de første 12 måneder nedsættes afgiften til 20%. Betaling går således kun til drift- og vedligeholdelse af IT systemet mens selve reklameindtægterne bliver i distriktet i stedet for betaling til Google, Facebook og andre IT giganter.
Henvendelse vedrørende dette indlæg kan ske direkte til Xabia Group ApS
CEO og Founder
Claes Stig Ruø Jensen
cjensen@xabia.dk