My-local-shop.com får ny organisationsstruktur

For at sikre at Netværket My-local-shop.com har en reel lokal forankring, er det besluttet at hvert distrikt ( et distrikt består af et lokalområde afgrænset af et eller flere postnumre) organiseres som et anpartsselskab, som ejes af de lokale forretninger, de tilknyttede kunder/shoppere og andre interessenter som liberale erhverv, kulturinstitutioner, idrætsklubber og vareleverandører. Der tegnes anparter til en overkurs, (kurs 2.000 for erhvervsdrivende og kurs 500 for Shoppere) hvilket betyder at bonusfonden, som udloddes til shoppere som rabat starter med væsentlig størrelse som betyder at alle tilmeldte shoppere hurtigt animeres til at handle lokalt og distriktets cirkulære økonomi kommer godt fra start. 

Hvert distrikt har en lokal bestyrelse, som varetager ledelsen og sikrer en lokal strategi og administrerer de frie midler, som ifølge budgetterne hurtigt vil vokse. Et lokalt selskab sikrer også, at der ikke forsvinder ressourcer og midler ud af lokalsamfundet. Bestyrelsen sammensættes ud fra ejerandele i lokalselskabet. vi tilstræber en nogenlunde fordeling som følger:

  • Shops inklusive caféer og restauranter: 50%
  • Shoppers 10%
  • 3. party stakeholders 10% (leverandører, kultur/idræts-institutioner, liberale erhverv)
  • My-local-shop Ambassadors 5% (lokale supportmedarbejdere)
  • MLS Management ApS 15% (Drifts- og udviklingsselskab)
  • MLS Finance ApS 10% (Forbrugslån, likviditets og bonus konto administrator )

Administrationsselskabet MLS Management ApS, som ejes med 51,7% af Xabia Group, 44,8 % af et betalingsformidlingsselskab, som skal sikre billige betalingstransaktioner, billige forbrugslån og være motoren, der registrerer og fordeler bonuspoint til Shopperne i forhold til hvor meget de handler lokalt. De sidste 3,4% ejes af nøglemedarbejdere i MLS Management ApS. Sidder du derude og mener, at du kan tilføre drifts og udviklingsselskabet værdi inden for Erhvervsjura, Markedsføring eller APP system- og databaseudvikling er du velkommen til at kontakte mig på cjensen@xabia.dk.

Det lokale distriktsselskab betaler for drift og vedligeholdelse af IT systemet 25% af distriktets indtægter (betaling for kontakt, marketingsomkostninger og andre aktiviteter der promoverer butikken overfor relevante forbrugere i distriktet). Efter de første 12 måneder nedsættes afgiften til 20%. Betaling går således kun til drift- og vedligeholdelse af IT systemet mens selve reklameindtægterne bliver i distriktet i stedet for betaling til Google, Facebook og andre IT giganter.

Henvendelse vedrørende dette indlæg kan ske direkte til Xabia Group ApS

CEO og Founder

Claes Stig Ruø Jensen 

 

cjensen@xabia.dk

 

 

 

Kun en tåbe frygter ikke Amazon

For tiden hersker en heftig debat om hvad der sker, når Amazon.com åbner afdeling her i Danmark. Nogle mener de tager op til 50 % af internethandlen og udraderer de lokale fysiske butikker og detailhandel som idag findes i Indkøbscentre og i bymidten i de klassiske købstæder.

Læs stifter af My-Local-Shop.com Claes Jensens kommentar i Berlingske.

Berlingske e-avis – 11. jun. 2018 16.39

Vi søger medejere og APP udviklere

Nye medejere i start-up virksomheden MLS management ApS

Selskabet søger pt. 2 potentielle partnere og medejere. 10-15 % af selskabet kan erhverves ved at levere et aftalt antal udviklings timer i udvikling af APP og software.

Læs mere om projektet på my-local-shop.dk og se en flig af vores prototype på my-local-shop.com, som er udviklet i Umbraco.

Hvis du ønsker mere oplysning om netværket eller kan tilbyde kompetence inden for avanceret APP udvikling, Jura eller Detailhandel og markedsføring på Sociale medier, er du velkommen til at kontakte Claes Jensen på cjensen@xabia.dk

My-Local-Shop.com gør sig klar til lancering.

Efter snart 4 års ide, design og udviklingsarbejde er teamet bag APP’en My-Local-Shop.com nu i gang med udvikling af en prototype med henblik på at lancere netværket i 2. halvår 2023.

Hvad er My-local-Shop.com

My-Local-Shop.com er et projekt, som sætter helt nye standarder for fysisk butikshandel. My-Local-Shop.com giver butikken en unik kontakt til den moderne Shopper og bygger bro mellem Internethandel, Sociale Netværk og Fysisk Shopping. My-Local-Shop.com har fokus på a sikre og udbygge den lokale fysiske nonfood detailhandel i konkurrencen mod den voksende Internethandel og tech giganter som Google, Facebook og Amazon. 

APP’en og netværket udvikles og skal driftes af vores datterselskab MLS management ApS., men skal være ejet af det enkelte distrikts medlemmer. Vi stifter således et anpartsselskab i hvert distrikt. Når butikker, Shoppere og andre interessenter tilmelder sig netværket, tilbydes de at købe og tegne anparter i det lokale selskab. På den måde sikrer vi at kapital likviditet og overskud bliver i lokalsamfundet og ikke ryger i lommen på internationale Tech giganter. 

My-Local-Shop.com vender dialogen mellem butik og forbruger på hovedet. Shopper styrer hvilken eksponering og hvilken kontakt man ønsker at deltage i. Shopper er anonym, men kan via GPS teknologi ses af butikken som en knappenål med farvekoder på et kort over lokalsamfundet. Farvekoderne viser anonymt hvor kunden deler interesser (Varekategorier, Brands og Favoritbutik) og dermed hvor interessant kunden er for butikken. Butikken kan via statistikker se hvor mange kunder i distriktet som via sin egen vedligeholdte profil er interessante at markedsføre sig overfor.

Vi kan via vores algoritmer og database således styre reklame og markedsføring til den helt rigtige målgruppe. Det kan vi uden at høste information fra brugernes private adfærd på nettet, som vi kender fra Google, TikTok, Facebook, Instagram mv. Hos os er det forbrugeren selv der aktivt angiver hvilke interesser der skal i spil i et givent tidspunkt.

75% af Butikkens marketingsomkostninger, Bannerreklame, Brandreklame, Leverandørreklame samt butikkernes kontingent til programmet kanaliseres tilbage til Shopper i et bonusprogram. Shopper kan få udbetalt sin bonus som op til 25% i rabat umiddelbart efter et køb i en medlemsbutik. 100 kr. i bonus skaber 400 kr. i meromsætning i butikken. I bonusprogrammet indgår der mulighed for forbrugslån, der kan bruges i lokale medlemsbutikker.  My-local-shop.com skaber en tilknytning mellem butik og Shopper – en tilknytning som henter forbrugerne tilbage til den lokale fysiske butik. 

Den fysiske forretning udvides til gaden, til det offentlige Internet-rum og hjem i Shoppers stue i ét stort sammenhængende Socialt Netværk. Det løfter omsætningen i de fysiske butikker og anvender personalet langt mere effektivt. Vi introducerer den virtuelle salgsassistent. Netværket inkluderer GPS, Virtuel Shopping (video), GO Gaming, Butikschat, Gruppe/pensionist arrangerede ture med Guide og medarbejder betjent Internethandel. Hertil knyttes en bæredygtig samme dags levering.

My-Local-Shop.com er disruption af kendte og nuværende markedsføringskanaler og handelsmønstre for den fysiske nonfood butik. En ny verden hvor den lille butik bliver konkurrencemæssigt sidestillet med store kæder og Internethandel. Programmet henter Shopperen tilbage til butikken.